english flag

Tarifa rendszerek

Az alközponti tarifa (díjszámláló, tarifáló, tarifázó, hívásadatgyűjtő, számlázó) rendszerek a néhány felhasználós központtól a több tízezer kapacitású nagy rendszerig mindenkinek hasznos eszköz a költségek kontrollálására, adó- és költségmegtakarítás elérésére.
Leírás

A tarifa rendszerek az alközpontok vállalati/intézményi felhasználói számára lehetővé teszi a költségek kézben tartását, a használat kontrollját és a távközlési költségek allokálását (szervezeti egységekre, projektekre, munkatársakra, stb.). A magán és hivatalos célú használat szétválasztásával a cégek adót és költséget takaríthatnak meg. A jól megválasztott szoftver segít a forgalom elemzésében is, kimutatja a kapacitás-felesleget, az egyes irányok, fővonalak, szolgáltatók és szolgáltatások kihasználtságát. A fejlett riport funkcióknak és automatikus listáknak köszönhetően a tarifa rendszerek üzemeltetése alacsony erőforrás-ráfordítással üzemeltethető. Az Assono Magyarország többféle tarifa rendszert kínál, így a néhány felhasználós alközponttól a több tízezer felhasználós, sok telephelyből álló, akár vegyes típusú és többféle gyártótól származó kommunikációs rendszerek hívásadatgyűjtését és díjazását (számlázását) biztosító teljes rendszer szállítását, üzembe helyezését és karbantartását is el tudjuk látni.

Hívásadatgyűjtés

A telefon alközpontok az egyes hívásokról adatokat (SMDR) állítanak elő, melyek tartalmazzák a hívó fél és a hívott fél telefonszámát, a hívás kezdetének időpontját, valamint a hívás időtartamát. (Ezen kívül tartalmazhatják még a kimenő vonal azonosítóját, a használt PIN kódot, a hívás jellegének azonosítóját, stb.) Az alközpontot üzemeltető cégek és intézmények általában csak a kimenő (költséget jelentő) hívások adatainak gyűjtésének és feldolgozásának beállítását kérik, a bejövő és a belső hívásokét nem. A telefonközpontok ezeket az adatokat típustól függően azonnal kiküldik egy soros vagy Ethernet porton (nem tárolnak hívásadatokat), vagy pedig csak bizonyos mennyiségű hívásadatot (hívásrekordot) tárolnak. Ezért a telefonközpont által kiküldött hívásrekordok fogadásáról és tárolásáról már általában a hívásadatgyűjtő és -feldolgozó rendszer számítógépe vagy átmeneti (puffer) tárolója gondoskodik. Kisebb központoknál a folyamatosan bekapcsolt PC vagy szerver helyett jobb megoldás a szünetmentes tápellátással is működtethető háttértároló használata. Természetesen egy más célra is használható szerveren (virtuális szerveren) is gyűjthetők az adatok.

Hívásadatok feldolgozása, számlázás

A már összegyűjtött adatok feldolgozását végzi a tarifa (díjszámláló) modul, amely az egyes hívásokat az előre beállított díjtáblázat alapján díjazza, vagyis meghatározza az egyes hívások költségét. A díjtáblázatot azon szolgáltatókkal (vezetékes telefonszolgáltató, mobil szolgáltató, VoIP szolgáltató) kötött szerződések díjtáblázatai alapján kell felépíteni, amely szolgáltatók hálózatába a telefon alközpont kimenő hívásokat küld ki. Ebben a fázisban történik a mellékállomások hívószáma, vagy a személyek (PIN kódok) alapján a hívásdíjak költséghelyekhez (szervezeti egységekhez) rendelése is.

A díjazó szoftver modul az egyes mellékállomásokról indított kimenő hívásokat összesíti az adott hívószámra (felhasználóra). Az egyes mellékállomások különböző csoportokba rendezhetők (pl. osztályok és más szervezeti egységek, külső felhasználók, stb.), a beállított csoportok hívásdíjait a rendszer összesíti. Ezzel a funkcióval lehetővé válik a távközlési költségek allokálása, továbbszámlázása, vagy egyéb célú felhasználása. Egyes tarifa rendszerek ezeket az összesítéseket a beállított időpontban (pl. a tárgyhó zárását követő éjszaka) feldolgozzák, és akár automatikusan e-mailben (pl. pdf formátumú „számla” összesítő csatolásával) a beállított személyeknek kiküldik.

Lehetőség van ún. előválasztó számokkal (PIN kódokkal, személyi kódokkal) megkülönböztetni hívásokat, ha a telefonközpont megfelelően van beprogramozva (és ezek használatára alkalmas). Ezekkel a kódokkal kell kezdeni a hívásokat a telefonszám beadása előtt, így pl. lehet külön kód a magán hívások megkülönböztetésére. Másik jellemző felhasználási terület projekt kódok használata, így a telefonköltségek az egyes projektekre is elkülöníthetők, összesíthetők. A fejlett tarifa szoftverek ezeket a kódokat megfelelően kezelik, így például minden felhasználó részére havonta külön összesítik a hivatalos és a magán célú hívások költségét.

Riportok, grafikonok, statisztikák

A telefonközpont fővonalainak, illetve mellékállomásainak forgalma táblázatosan és grafikusan is megjeleníthető különböző szempontok alapján. Így figyelemmel kísérhető, és szükség esetén módosítható a telefon alközpont  beállítása, a felesleges kapacitások (távközlési szolgáltatói vonalak) csökkenthetők, a szűk kapacitások időben bővíthetők.

Tarifa szoftvereink néhány felhasználótól akár százezernél több felhasználós kapacitásig terjednek. Megfelelő hardver eszközöket is ajánlunk és igény esetén szállítunk, telepítünk.

A hívásadatgyűjtő- és tarifázó rendszereket, azok hardver és szoftver elemeit az adott rendszerre optimalizálva tervezzük meg. Ezért kérje ajánlatunkat a telefonközpont típusa és kapacitása (mellékállomások száma) megadásával, több központos hálózat esetén helyszínenkénti bontásban.

  • Székhely: 1149 Budapest, Róna utca 120-122.
  • +36 1-801-8500, +36 1 273 2150
  • Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
  • Webáruházunk: voiplaza logo2

Hírlevél feliratkozás


Hozzájárulok ahhoz, hogy adataimat az Assono Magyarország Kft. felhasználja, és részemre ajánlatairól, akcióiról értesítést küldjön. Elolvastam és megértettem az Assono Magyarország Kft Adatvédelmi tájékoztatóját
Top