Felhő alapú megoldások
A felhő alapú informatikai szolgáltatások (cloud-computing) olyan megoldások, amikor a szoftver alkalmazást egy központi helyen, célszerűen egy adatközpontban helyezik el, a felhasználók pedig weben (Interneten) keresztül érhetik el és használhatják ezeket. Így biztosítható, hogy – amennyiben a megfelelő Internet elérés biztosított – a felhasználók tartózkodási helytől függetlenül használhassák ezeket az alkalmazásokat. A felhő alapú hangszolgáltatások (cloud communications) az informatikai szolgáltatásokhoz teljesen hasonló módon szintén weben (Interneten) keresztül érhetők el. A felhasználó számítógépes alkalmazással (softphone) vagy IP telefonkészülékkel kapcsolódhat a hangszolgáltatást nyújtó rendszerhez, amely egy központi helyen – az ügyfél egyik telephelyén, vagy a szolgáltatónál – működik. A hangszolgáltatáshoz arra alkalmas Internet kapcsolat szükséges, és a készülékeket, vagy softphone –t megfelelő módon regisztrálni kell a központi rendszerhez.
A felhő alapú informatikai és hangszolgáltatás rugalmasságot biztosít azoknak az ügyfeleknek, amelyek munkatársainak meghatározó része változó munkahelyen dolgozik, sokat utazik.
Mivel a központi rendszerhez a felhasználók távoli helyekről, sok esetben a nyílt Internet hálózaton keresztül kapcsolódnak, fokozott jelentősége van az IT biztonságnak, az illetéktelen használat elleni hatékony védelemnek. Ezt a védelmet nem csupán a központi rendszernél, hanem minden egyes, használatra feljogosított felhasználónál meg kell teremteni, és folyamatosan kontrollálni, mivel az illetéktelen használat nem csak érzékeny adatokhoz történő hozzáféréshez, hanem például hangszolgáltatás esetén illetéktelen használathoz, és ebből eredően akár jelentős közvetlen anyagi kárhoz is vezethet.
Aastra felhő alapú megoldás
Az Aastra MX-ONE Telephony System (TSE) legújabb változatának mind a call manager része, mind pedig a kapcsolódó alkalmazásai virtuális környezetben is futtathatók. Egyetlen fizikai szerver akár több Telephony Server call maneger között is megosztható. VMware High Availability (HA) vagy Fault Tolerance (FT) környezet biztosíthatja a magas szintű üzembiztonságot a Telephony Server és az UC&C alkalmazáskészlet számára.
Az ügyfelek akár saját maguknak építhetnek az MX-ONE Telephony System –re épített felhő-alapú megoldásokat, de akár igényelhetik ezt a szolgáltatást az Assonotól is.
További részletekért látogassa meg az Aastra MX-ONE Telephony System oldalakat!
Részletek>>>